Razgovor:Grbovi i zastave Bosne i Hercegovine kroz historiju

Sa Wikipedije, slobodne enciklopedije
Idi na: navigacija, traži
Internet-group-chat.svg Ovo je stranica za razgovor na kojoj možete predlagati izmjene na članku.

Povećajte smanjene veličine zastava BiH, hvala unaprijed. --12345 18:24, 10. august 2006 (CEST)

"Na stranici http://www.tender.hr/marina/ivana/grbb.html, gdje je prikazan i grb Bosne stoji: Grb Bosne je složen od dva grba: od grba Bosne kakav je izradio Ulrich Richental u svom grbovniku rađenom između 1414. – 1418. i od grba Ilirije sastavljenog koncem 16. stoljeća po zamisli dubrovačkih ilira. S ovakvom kombinacijom oni su htjeli reći da je srce Ilirije u Bosni. Ovaj ilirski grb Bosne, nije sličan grbu Bosne iz doba bosanskih kraljeva: plavo polje sa zlatnom krunom od ljiljana. Ovaj grb Bosne odaje da Fojnički grbovnik nije sastavljen 1340. nego da potječe iz vremena ilirskog pokreta u Dubrovniku, dakle koncem 16. stoljeća."

Na osnovu ovog sam kreirao i zastavu Banovine Bosne, jer se nakon krunisanja Kralja Tvrtka na svim bosanskim zastavama uglavnom nalazio njegov grb sa šest ljiljana. Također vjerodostojnost ovog grba je potvrdio i Dubravko Lovrenović u emisiji Pošteno govoreči prikazanoj sredinom januara na BHT. Ukoliko bolje pogledate i kartu srednjovjekovne bosanske države, vidjeti ćete također plavi štit sa krunom od ljiljana. Iz tog razloga što simbolizira bosansku srednjovjekovnu državnost i dinastiju Kotromanić ovu krunu i vidimo na grbu Zeničko-dobojskog kantona. (izvorhttp://zeljko-heimer-fame.from.hr/hrvat/ba-04.html), općine Visoko i na bivšoj zastavi Tuzlanskog kantona (izvor:http://zeljko-heimer-fame.from.hr/hrvat/ba-03.html). Ukoliko ovo nije dovoljno, molim administraciju Wikipedie na bosanskom jeziku da konsultuje heraldičare i veksikologe po ovom pitanju. Moja namjera nije da Wikipediju činim ne vjerodostojnom, već da budem saradnik. Ady 20:28, 16. maj 2007 (CEST)

To nije adekvatan odgovor. Niko ne pominje krunu, nego grb Banovine Bosne, koji si ti nacrtao. Istu stvar si pokusao kao korisnik Sigmund kada si izmislio pojam Slavenska unija i takodjer si nacrtao tu nepostojecu zastavu, nepostojece unije. Wikipedia nije mjesto za lansiranje ideja ili fabrikacija. Sto se tice izvora krenimo redom. Na prvoj stranici koju si naveo ne stoji nista o grbu Banovine Bosne. Da bi se neki grb rekonstruisao potreban je konkretan dokaz, npr novac sa ugraviranim grbom, plast, zastava na kojem se nalazi grb, grob i sl. Na taj nacin se vrsi rekonstrukcija. Medjutim ovo nije mjesto za rekonstrukcije. Da bi se nesto uvazilo mora biti naucno validirano. Nijedan tvoj izvor ne potvrdjuje ono sto si uradio, jer se govore o kruni koja nije sporna, ali se ne govore o grbu Banovine. Emir Kotromanić 23:32, 16 maj 2007 (CEST)
Također, copy/paste sa drugih stranica nije dozvoljen. Izvori moraju biti relevantni, a sadržaj se ne smije kopirati identično zbog autorskih prava. Emir Kotromanić 23:39, 16 maj 2007 (CEST)
Izmjene su za sada vraćene. Napravio si veliki belaj sa pravljenjem novih slika, jer si radio bez prethodnog obrazloženja na stranici za razgovor, što je prouzrokovalo da slike koje su ranije bile na stranici koje si ti zamijenio novim, zbog privremenog nekorištenja budu izbrisane. Nakon što ti istekne kazna od 3 dana zbog sockpuppeterije za što si mogao dobiti trajnu zabranu, možeš nastaviti sa radom uz poštivanje pravila. Ne pokušavaj radit preko IP adrese jer će se to smatrat zloupotrebom. Ukratko, sve izmjene koje želiš napravit u odnosu na raniju verziju članka moraš obrazložit na stranici za diskusiju i potkrijepit adekvatnim izvorom npr. knjiga, ta i ta, autor taj i taj, ISBN ili god izdanja. I ovo je zadnje upozorenje da ne pokušavaš više pisat o izmišljenim stvarima poput Slavenske Unije i sl. Emir Kotromanić 00:00, 17 maj 2007 (CEST)

Grb Bosne i Hercegovine za vrijeme Austrougarske[uredi | uredi izvor]

Na stranici http://zeljko-heimer-fame.from.hr/hrvat/ah-hu.html, se kaže za tadašnji grb Bosne: Od nekoliko inačica grbova koji su korišteni ili pripisivani Bosni u srednjem vijeku suvremeno Hapsburško Carstvo izabralo je grb Rame iz XII. i XIII. stoljeća. Službeno je dodijeljen 1908 nakon aneksije Bosne i Hercegovine: U zlatnom polju izlazi iz lijevog ruba u crveno oklopljena savijena ruka koja drži srebrnu sablju zlatne drške. okrunjen krunom od heraldičkih ljiljana.. A na stranici http://www.internet.ba/hidex/zastave-bih.html za isti grb se kaže: _ 1978 god. Berlinski kongres donio je odluku da se teritorija Bosne i Hercegovine stavi pod upravu Austro-Ugarske monarhije. Grb korišten u to doba je dizajniran po uzoru na grb Stjepana Vukcica Hrvatinica, bosanskog velikaša iz 14 vijeka. Originalni grb ima bijelu podlogu i dvije crvene trake na vrhu grba. (Izvor informacija: FOTW Flags Of The World ).. Smatram da je riječ o grbu Hrvoja Vukčića Hrvatinića, jer se navodi kao velikaš iz XIV stoljeća. Ukoliko neko ima tačnije informacije, molim da ih iznese ovdje, kako bi kompletirali ovaj članak. Unaprijed Hvala! Ady 16:48, 31. maj 2007 (CEST)

U srednjem vijeku postojali su Hrvoje Vukčić Hrvatinić i Stjepan Vukčić Kosača, a ne Stjepan Vukčić Hrvatinić. Hrvoje Vukčić je na svom grbu imao ruku naoružanu mačem. Mislim da to rješava pitanje.BoFF 23:44, 31 maj 2007 (CEST)


Nije isključeno da se radi o greški u vijeku, tj. da treba stajat 15. vijek, a da se radi o Kosači. Neka stoji ovako dok neko ne donese konkretan izvor podataka (knjigu ili rad). Emir Kotromanić 23:03, 1 juni 2007 (CEST)
Malo si me iziritirao ovim posljednim komentarom, al nek ti bude. Mislim, ovdje pričamo o jednoj općepoznatoj činjenici. Koja knjiga ili rad treba biti citirana za podatak da je Kolumbo došao do Amerike 1492? Na šta se treba pozivati kad se navodi da je Bosna pala 1463? To je besmisleno. Ali hajd, opet ću ti razložiti o čemu se radi. Hrvoje Vukčić Hrvatinić je jedini bosanski velikaš, bez obzira kad da je živio, koji je na grbu imao mač naoružan rukom. Taj grb se javlja na njegovim novcima dok je bio splitski herceg, u njegovom iluminiranom misalu, kao i na pečatima njegovih nasljednika (npr. Jurja Vojsalića). S obzirom da je vladao jednim velikim dijelom onoga što se tada smatralo Primorjem, u ilirskim grbovnica njegov je grb uzet kao grb Primorja. Prema shvatanjima ondašnjih ljudi, kako se Primorje nalazilo u kraljevskoj tituli bosanskog vladara, bilo je potrebno da i ono ima svoj grb, a kako ga realno nije imalo, sastavljači ilirskih grbovnika su uzeli grb hercega Hrvoja. To je to, što se toga tiče. I još samo jedna napomena; herceg Stjepan Vukčić Kosača je također imao grb, ali su se na srebrenom štitu njegovog grba nalazile kose crvene pruge. Taj grb je zasvjedočen na hercegovim pečatima i na jednom kamenom spomeniku u Dubrovniku koji je nekad stajao u njegovoj kući. Osim toga, taj grb se javlja u ilirskim grbovnicima kao grb porodice Kosačić. Ovdje se izgleda radilo, ne o nekoj grešci u tumačenju, nego elementarnoj pogrešci koju je evidentno napravila osoba koja nije znala razlikovati Stjepana Kosaču od Hrvoja Hrvatinića.BoFF 01:06, 4 juni 2007 (CEST)
Ne interesuje me apsolutno da li sam te iziritirao ili ne, jer je ovo enciklopedija i potreban je izvor da potvrdi tvoju, moju ili njegovu tvrdnju u diskutabilnim situacijama. "Općepoznate" tvrdnje su relativne, kao i sve uostalom. Pošto su teme osjetljive, a korisnik koji je pokušao da napravi ovu konkretnu izmjenu, ima već zabilježen rekord fabrikovanja podataka, onda je neophodno insisitranje na izvoru. Npr. izmislio je pojam Slavenska unija i uploadovao zastavu nepostojeće unije i sl. (zbog toga je trebao trajno biti banovan, ali pošto je prestao da radi takve stvari omogućeno mu je da edituje pod novim imenom). Iz moje perspektive kao administratora, zbog njegovog ranijeg malicioznog doprinosa, logično je zahtjevati verifikaciju podataka. Inače, sada se ogromna pažnja posvećuje izvorima podataka, kako na ovoj tako i na ostalim Wikipedijama, čak i u slučaju Kolumba. Uostalom ne vidim zašto ti je problem navesti izvor podataka o ovom o čemu pričaš, pošto se radi o detaljima, a ne o opće poznatim stvarima. Kosača nije opće poznata stvar, jer Kosače su imale barem dva grba, jedan je bio grb Kosača iz župe Viševa, a drugi iz Ključa, ne onog iz Krajine nego onog kod Gackog. Što se tiče Vukčića Hrvatinića, tačno je da je imao ruku na grbu, ali to su bili Donji Kraji, pored te ruke se nalazio i lav, na bijeloj podlozi. Kosače su imale žutu podlogu (imali žuta boja grba Bosne za vrijeme Austrije veze sa žutom bojom grba Vukčića Kosače i sl.). Svašta se može logički zaključit i to je ok, ali ovo je otvorena enciklopedija, a motiva je hiljadu od najiskrenijih do najmračnijih od strane mnogobrojnih korisnika. Dakle, mnogo detalja, a nigdje konkretnog dokaza. Zbog toga je potreban izvor (konkretan podatak o simbolici grba se sigurno može naći u literaturi koja obrađuje period austrougarske vladavine i silne odluke koje su dobro dokumentovane). Promijenio sam u članku ime velikaša u Hrvoje i dodao šablon koji podrazumijeva da će se ta tvrdnja potkrijepiti izvorom s obzirom na tvoju samouvjerenost kada je objašnjenje u pitanju. Emir Kotromanić 04:06, 4 juni 2007 (CEST)

Potreban citat-odgovor[uredi | uredi izvor]

Na ovoj stranici http://www.internet.ba/hidex/zastave-bih.html , je u vezi grba Bosne 1878.-1918. navedeno:"1978 god. Berlinski kongres donio je odluku da se teritorija Bosne i Hercegovine stavi pod upravu Austro-Ugarske monarhije. Grb korišten u to doba je dizajniran po uzoru na grb Stjepana Vukcica Hrvatinica, bosanskog velikaša iz 14 vijeka. Originalni grb ima bijelu podlogu i dvije crvene trake na vrhu grba. (Izvor informacija: FOTW Flags Of The World / http://www.crwflags.com/fotw/flags/ba-ah.html ). Austro-Ugarska je izvršila aneksiju Bosne i Hercegovine 1908 godine i vladala je Bosnom do kraja prvog svjetskog rata. Nakon aneksije zastava nije sadrzavala grb i sastojala se samo od crvene i zute trake." E sada da li je ovo dovoljno za potreban citat, treba odlučiti!Ady 19:06, 23 mart 2008. (CEST)

Grb s ljiljanima[uredi | uredi izvor]

Tek od 13., a ne od 12. st. - vidi: http://bs.wikipedia.org/wiki/Kotromani%C4%87i

--Josinj 15:02, 17 april 2009 (CEST)

Ilirski pokret u Dubrovniku u 16. st.?![uredi | uredi izvor]

Volio bih znati što je to i na što se misli.

Ako se misli na Ilirski pokret i Hrvatski narodni preporod, koji je koristio grb s Danicom i polumjesecom, to je bilo u 19. st. Definitivno nešto takva ne postoji ranije ni u Dubrovniku ni u Hrvatskoj.

http://bs.wikipedia.org/wiki/Ilirski_pokret

--Josinj 15:20, 17 april 2009 (CEST)