Viacom

S Wikipedije, slobodne enciklopedije
Jump to navigation Jump to search
Viacom
Vrsta
Industrija Mediji
Osnovano
  • 3. 5. 1971 (originalni Viacom)
  • 1934 (Gulf+Western)
Sjedište One Astor Plaza, Manhattan, New York City, New York, SAD
Ključne osobe Sumner M. Redstone
Proizvodi Kablovska televizija, emitiranje, radio, filmovi i web portali
Prihod Povećanje 13,794 milijarde $ (2013)[1]
Operativni prihod Povećanje 3,836 milijardi $ (2013)
Neto dobit Povećanje 2,395 milijardi $ (2013)
Vlasnik National Amusements (80%)
Zaposleni 10.580 (2011)
Divizije
Podružnice
Veb-sajt viacom.com

Viacom, Inc. (skraćenica za Video & Audio Communications) jest američka medija kompanija sa interesima prvenstveno, ali ne ograničavajući se na, kino i kablovsku televiziju. U smislu prihoda, šesta je najveća emitirajuća i kablovska kompanija u svijetu (odmah nakon kompanija Comcast, The Walt Disney Company, Twenty-First Century Fox, Inc., Time Warner i CBS, tim redom). Kontrolu glasanja nad Viacomom ima National Amusements, Inc., privatna kompanija pod većinskom kontrolom milijardera Sumner Redstona.[2][3][4] Redstone takođe, preko National Amusements, ima kontrolni udio u kompaniji CBS Corporation.

Trenutni Viacom je nastao 31. decembra 2005. godine kada se odvojio od kompanije CBS Corporation, koja je data promjenila svoje ime sa Viacom na CBS u isto vrijeme. CBS, ne Viacom, drži kontrolu nad emitiranjem, TV produkcijom, vanjskim oglašavanjem, televizijom sa pretplatnom (Showtime) i obljavljivajućim sredstvima (Simon & Schuster) koje su prethodno bile pod vlasništvo kompanije prije nego što je bila podijeljena. Prethodna firma Viacoma je takođe bila Gulf+Western, koja je kasnije postala Paramount Communications Inc. i Westinghouse Electric Corporation.

Viacom ima približno 170 mreža sa 700 miliona pretplatnika u 160 zemalja.[5]

Pritužbe zbog autorskih prava protiv kompanije YouTube[uredi | uredi izvor]

U februaru 2007. godine, Viacom je poslao preko 100.000 zahtjeva za uklanjanje videozapisa sa stranice YouTube. Od 100.000 zahtjeva, otprilike 60–70 videozapisa koji nisu kršili autorska prava su uklonjeni pod pokroviteljstvom navoda za kršenjem autorskih prava.[6]

13. marta 2007. godine, Viacom je podnio pravni zahtjev u iznosu od $1 milijarde američkih dolara (još poznat kao Viacom International Inc. v. YouTube, Inc.) protiv kompanija Google i YouTube navodeći masovno kršenje autorskih prava pod navodima da su korisnici često prenosili materijal na stranicu YouTube koji je kršio autorska prava - dovoljno da bi to uticalo na prihode kompanije Viacom i doprinijelo kompaniji YouTube novac od oglašavanja.[7] Žalba je tvrdila da je bilo skoro 160,000 neovlaštenih video klipova Viacome programske šeme na stranici YouTube i da su kolektivno pregledani više od 1,5 miljarde puta.

U julu 2008. godine, slučaj je uzburkao kontroverzu kada je okružni sudija Louis Stanton presudio da je od kompanije YouTube zahtjevano da preda podatke o navikama gledanja svih korisnika koji su ikada koristili stranicu.[8] sudija je odbacio Viacomov zahtjev po kojem bi YouTube trebao dati izvorni kôd svog pretraživača navodeći da je to poslovna tajna.[9] Google i Viacom su se kasnije složili da Google smije sve podatke učiniti anonimnim prije nego što ih preda Viacomu.[10]

23. juna 2010. godine, sudija je presudio u Googleovu korist navodivši da je Google zaštićen dijelovima američkog zakona o autorskim pravima (još poznat kao Digital Millennium Copyright Act) uprkos dokazima o namjernom kršenju autorskih prava. Viacom je izjavio da će se žaliti na odluku.[11]

5. aprila 2012. godine, odluka je poništena od strance žalbenog suda Sjedinjenih Američkih Država za drugi okrug. Pisavši za vijeće od dva člana (jer je sudija Roger Miner preminuo dok je suđenje bilo u toku), sudija José A. Cabranes je izjavio "razumna porota bi došla do zaključka da je YouTube znao o kršenju autorskih prava na svojoj stranici".[12]

Aktive Viacoma[uredi | uredi izvor]

Filmske produkcije i distribucije[uredi | uredi izvor]

Televizijske mreže[uredi | uredi izvor]

Izdavačke kuće[uredi | uredi izvor]

Novi mediji[uredi | uredi izvor]

Reference[uredi | uredi izvor]

  1. ^ "EDGAR Filing Documents for 0001193125-13-441356". sec.gov. Pristupljeno 2. 6. 2015. 
  2. ^ "Global 500 - Fortune". Fortune. Pristupljeno 2. 6. 2015. 
  3. ^ Siklos, Richard (9. 2. 2009). "Why Disney wants DreamWorks". cnn.com. Arhivirano s originala, 24. 5. 2013. Pristupljeno 2. 6. 2015. 
  4. ^ "News Corporation - Annual Report 2007". newscorp.com. Arhivirano s originala, 13. 5. 2013. Pristupljeno 2. 6. 2015. 
  5. ^ "Viacom Reports Earnings Growth For Fourth Quarter And Full-year Fiscal 2012". shareholder.com. Pristupljeno 6. 2. 2015. 
  6. ^ "Media Companies Blast YouTube for Anti-Piracy Policy". Fox News. Pristupljeno 2. 6. 2015. 
  7. ^ "Viacom v Google". wsj.com. Pristupljeno 6. 2. 2015. 
  8. ^ "BBC NEWS - Technology - Google must divulge YouTube log". bbc.co.uk. Pristupljeno 2. 6. 2015. 
  9. ^ Helft, Miguel (4. 7. 2008). "Google Told to Turn Over User Data of YouTube". The New York Times. Pristupljeno 6. 2. 2015. 
  10. ^ Sweney, Mark. "Google and Viacom reach deal over YouTube user data". the Guardian. Pristupljeno 2. 6. 2015. 
  11. ^ "AFP: US judge tosses out Viacom copyright suit against YouTube". Google News. Arhivirano s originala, 18. 5. 2013. Pristupljeno 2. 6. 2015. 
  12. ^ "Viacom International v. Google Inc.,". lexology.com. Pristupljeno 2. 6. 2015.