Deutsche Welle

Sa Wikipedije, slobodne enciklopedije
Idi na: navigacija, traži
Deutsche Welle
Deutsche Welle Logo.svg
Početak emitiranja 3. maj 1953.
Vrsta emitiranja Međunarodni i javni servis
Vlasnik ARD
Država Flag of Germany.svg Njemačka
Pokrivenost Nacionalna i internacionalna
Sjedište Berlin/Bonn
Web-sajt [1]

Deutsche Welle (skraćeno "DW") (njem. Deutsche Welle u prijevodu znači Njemački talas) je njemačka medijska kuća koja je osnovana 1953. godine sa sjedištem u Kölnu, a od 2003. sjedište je u Bonn i Berlinu. DW svoj program emitira na 30 jezika, te u ponudi ima televiziju DW-TV, radio i internet sajtove i centar za razvoj medija i novinarstva DW Akademie.

Historija[uredi | uredi izvor]

Deutsche Welle svoj radijski program na kratkoj frekvenciji je emitirao 3. maja 1953. godine. 3. juna iste godine, potpisan je ugovor između članova ARD o emitiranju zajedničkog radijskog kratkovalnog programa "Deutsche Welle". U početku odgovornost za DW je pripala tadašnjem Nordwestdeutscher Rundfunk (NWDR), koji je 1955. podijeljen na Norddeutscher Rundfunk (NDR) i Westdeutscher Rundfunk (WDR) koji je nastavio voditi odgovornost za DW. 1960. godine DW je postao samostalno javno tijelo, nakon odluke suda da je emitiranje iz Njemačke spada u funkciju vanjskih poslova njemačke savezne vlade. 7. juna 1962. godine DW je postao članom ARD-a.

Jezici emitovanja[uredi | uredi izvor]

Sjedište DW-a u Bonnu.
Jezik Početak Prekinuto
Njemački 1953[1]
Engleski 1954[1]
Francuski jezik
Španski
Portugalski
Arapski 1959[2]
Perzijski 1962[3]
Turski
Ruski
Poljski
Češki 2000[4]
Slovački 2000[4]
Mađarski 2000[4]
Srpskohrvatski 1992[5]
Svahili 1963[3]
Hausa
Bahasa Indonezijski
Bugarski
Rumunski
Slovenski
Novogrčki 1964[3]
Hindski
Bengalski
Urdu
Italijanski 1998[6]
Standardni mandarinski 1965[7]
Amharijski
Japanski 1969[7] 2000[4]
Makedonski
Paštu 1970[8]
Dari
Srpski 1992[5]
Hrvatski
Albanski
Bosanski 1997[6]
Ukrajinski 2000[4]
Danski  ? 1998[6]
Norveški  ?
Holandski  ?
Bjeloruski 2005[9] before 2011

Ujedinjenje Njemačke[uredi | uredi izvor]

Nakon ujedinjenja Njemačke 1990. godine, Radio Berlin International (RBI) iz DDR-a je prestao postojati. Neki od djelatnika IRB-a prešli su u DW, koji je naslijedio dio opreme, uklučujući objekte za emitiranje u Nauenu, te frekvenciju IRB-a.

DW-TV je počela s radom kao RIAS-TV sa televizijsko stanicom u Zapadnom Berlinu servisa RIAS (eng. Radio in American Sector, bos. Radio u američkom sektoru) u augustu 1988. Nakon pada Berlinskog zida uslijedilo je ujedinjenje Njemačke u 1990. št je značilo prestanak rada RIAS-a. 1. aprila 1992. godine DW je preuzeo RIAS-ove emiterske objekte, koristeći ih za početak emitiranja programa na engleskom i njemačkom jeziku putem satelita. 1995. DW TV je počeo emitirati 24-satni televizijski program (10 sati na njemačkom, 10 sati na engleskom, 2 sata na španskom jeziku). Tada je DW TV uveo novi studio za vijesti i logo.

Internet prezentacija[uredi | uredi izvor]

U septembru 1994. Deutsche Welle je postao prvi javni emiterski servis u Njemačkoj sa svojom prezentacijom na internetu, u početku kao www-dw.gmd.de koju je vodio GMD Information Technology Research Center. 1998. stranica je izrasla u portal koji je bio poznat pod URL-om dwelle.de; 2001. URL je bio promijenjen u www.dw-world.de i prebačen u www.dw.de u 2012. godini.

DW Akademie[uredi | uredi izvor]

Deutsche Welle posjeduje svoju DW Akademiju koja danas predstavlja internacionalni centar za razvoj medija i novinarstva. Usluge DW Akademije nude svojim partnerima širom svijeta, posebno univerzitetima i zemljama u razvoju i tranziciji u cilju građenja slobodnih i nezavisnih medija.[10] Program za mlade novinare traje 18 mjeseci, kako za osobe sa njemačkog govornog područja, tako i sa drugih regija u kojima se govore drugi jezici, u kojima Deutsche Welle reaulizuje svoje novinarske djelatnosti. [11]

Izvori[uredi | uredi izvor]

  1. ^ a b "1950-1954". Deutsche Welle. Pristupljeno 19 July 2015. 
  2. ^ "1955-1959". Deutsche Welle. Pristupljeno 19 July 2015. 
  3. ^ a b c "1960-1964". Deutsche Welle. Pristupljeno 19 July 2015. 
  4. ^ a b c d e "2000 - 2005". Deutsche Welle. Pristupljeno 19 July 2015. 
  5. ^ a b "1990-1994". Deutsche Welle. Pristupljeno 19 July 2015. 
  6. ^ a b c "1995-1999". Deutsche Welle. Pristupljeno 19 July 2015. 
  7. ^ a b "1965-1969". Deutsche Welle. Pristupljeno 19 July 2015. 
  8. ^ "1970-1974". Deutsche Welle. Pristupljeno 19 July 2015. 
  9. ^ "Broadcasting Democracy to Belarus". Belarus Digest. Pristupljeno 15 May 2015. 
  10. ^ "Who we are". Dw.de/. Pristupljeno 22. 12. 2013.. 
  11. ^ "Deutsche Welle's Traineeships". Dw.de/. Pristupljeno 22. 12. 2013.. 



Vanjski linkovi[uredi | uredi izvor]